ANA SAYFA

28 Temmuz 2010 Çarşamba

MASA TENİSİ TAHTALARI

Bu sporun en önemli enstrümanı olan raketlerden bahsedelim. RAKET:
Raket iki ana parçadan oluşur. 1. Sap ve tepsi kısmından olan tahta 2. Kırmızı ve siyah olmak üzere iki parça olan lastikler. Spor mağazalarında satılan ucuz raketlere hazır raket denilir. Bu raketlerden alırsanız bununla oynarsınız. Ama profesyonel anlamda oynamak istiyorsanız ya da gerçekten iyi oynadığınız düşünüyorsanız, bu hazır raketler sizin ihtiyacınıza çözüm olamazlar.
Hazır raketler sizin oyununuzu geliştirmez. Yanlış bile vursanız doğru gidebilir, yada doğru vursanız yanlış gidebilir. Bu yüzden tavsiyem hazır raket alacağınıza ucuz yollu bir kombinasyon (profesyonel raket)yapmanızdır. Bu raketlere kombinasyon denmesinin nedeni tahta ve lastikleri ayrı ayrı satın alınıp yapıştırılmasındandır. 1000 lerce tahta ve bir o kadar da lastik arasından istediğiniz kombinasyonu oluşturmanız size kalmıştır. Bu kadar çok seçenek içinde boğulan çok kişi gördüm. Bunlardan biride bendim.
Bu nedenle tahta ve lastiklerin genel özelliklerini yazarak bir nebze olsun fikir sahibi olunabileceğini umuyorum.
TAHTALAR:
Ana hatları olarak 2 ye ayrılırlar. A: tamamen ağaçtan yapılanlar.
B: İçerisinde kompozit malzeme kullanılanlar.
Tamamen ağaçtan yapılanlar çoğunlukla daha yumuşak ve sakin huylu tahtalardır. (tabiî ki kullanılan ağacın yapısına göre değişir.) yapıldığı ağacın özeliklerini yansıtır. Yumuşak bir ağaçtan yapılmışsa hissi çok defans yönü kuvvetli ve hızı yavaş olur. Yapımında kullanılan ağaç sert bir ağaç ise hızı yükselmesinin yanı sıra kontrol ve defans yönünü zayıflatır.
Bildiğim en yumuşak ağaç BALSA dır. Pek çok tahtada bu ağaç kullanılır. Çünkü ucuz ve çok hafif bir ağaçtır. Bu ağaç ile yapılan raketlerde genelde kalın ve yumuşak olurlar.
Sert ağaçlara örnek ise abanoz limba ve en çok beğenilen ve kullanılan Hinoki ağaçlarıdır. Bu ağaçlardan yapılan tahtalar daha sert daha hızlı ve spin yönü kuvvetli tahtalardır. Özellikle hinoki ağacı sadece Japonya da yetişen nadir bir ağaç olduğundan bu tahtalara pahalıdır.
İçerisinde kompozit malzeme barındıran tahtalar çoğunlukla en hızlı tahtalardır. Off+ denilen hıza bu tahtalarla çıkılır. Bu kadar hızlı olduğundan kontrol edilmesi de o kadar zordur. Kompozit malzemeler KARBON dur. ARYLATE, TAMCA, ULC, ZYLON, KEVLAR gibi çok sert malzemelerdir. (Mesela kevlar kurşun geçirmez yelek yağımında kullanılır) Bu karbon katmanlar hızı artırdıkları gibi swet spot denilen tatlı vuruş noktasını da genişletirler. Ağaç raketlerde top raketin kenarlarına yakın yerlere çarparsa istediğiniz yere gitmez. İstediğiniz yere atabilmeniz için topa raketinizin neredeyse tam ortasıyla vurmanız gerekir. Karbon raketlerde bu orta nokta(tatlı vuruş noktası) biraz daha geniştir. Aşağıda resmini gördüğünüz raket tahtası Butterfyl'ın arylate karbon tahtasıdır.


Eğer yeni başlayan bir sporcuysanız karbon tahtaları çok fazla düşünmeseniz iyi edersiniz. Lakin topa vurunca "ya bu top uçuyo" tarzında anlam veremediğiniz sorunlar yaşamanız mümkün. Karbon olmayan tahtalarla istediğiniz yere topu atmanız nispeten kolaydır. Ama karbon tahtalarla eğer istediğiniz yere topu atabilliyorsanız her attığınız top süratli ve spinli gidecek ve rakibiniz zorlanacaktır. Ama istediğiniz yere atabiliyorsanız...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Kürşad bey merhaba,

100euroluk bütçemle raket kombine etmek istiyorum. Kontrollü atak oynuyorum. Nasıl bir kombinasyon önerirsiniz? Teşekkürler

kürşad özmen dedi ki...

Oyun stiliniz ve tecrübeniz belirleyici olacaktır. Kontrollü atak oynamak çok genel bir tanım.

Sipinli mi oynuyorsunuz. Savunma yapabiliyor musunuz? 2.mi 3. mü toplara atak yapıyorsunuz. Hangi tür oyuncuların karşısında zorlanıyorsunuz? gibi onlarca bilgi lazım. Ancak birazdan yayınlayacağım yazıda az da olsa bilgi sahibi edebilirsem ne mutlu bana :)

Salih bayır dedi ki...

Kürşad bey merhaba
Ben ankara gölbaşında oturuyorum benim oyun biçimim maçın başında savunma rakibi yorduktan sonra hucum rallilerde genellikle bana gelen 3.4. Toplarda hucuma kalkıyorum 6 senedir bu sporu yapıyorum ama hiç bi raket araştırmamıştım 250 lira bi bütçem var bi raket tavsiye edermisiniz yada link atabilirsiniz :)

Salih bayır dedi ki...

Veya bi spor mağzası adreside olabilir :)

Unknown dedi ki...

Bana toplama raket parcalari onerirmisiniz 250 butce forent ve bekent spin ata biliyorum

Unknown dedi ki...

Gerçektende teşekkür ederim harika bir bilgilendirme yazisi olmuş ben kendi tahta reketimi yapmayı düşünüyorum orta katmanda balsa alt ve üst katmanlarda kayın mı çam marin mi kullansam bilemedim bu konudada yardim ederseniz çok mutlu olurum

Ersin dedi ki...

Selam umarım mesaja cevap alırım bu karbon katmamları yada digerlerini nasıl elde ederiz ben marangoz um raketi kendim rahatlıkla yaparım alllraund tarzı deniyecem bir çok ahsaba sahibim tahtada katmanlarının maksimum kalıngı ne kadar olmalı katman sayısının bir siniri varmı sapın icini bosaltma hatta sapla birlesen kısmı farklı bir teknikle daha hafif ahsaplı yada aklınıza gelebilecek ahsaptaki tekniklerin tumunu ıygulyabilirim yapımda hiç sorun yok sadece en uygun katman ve bilesenler nedir bu tecrübe ye ihtiyacım var simdiden Teşekkürler.

mehmetali dedi ki...

Ersin bey, hangi şehirdesiniz? Tahtanın katman sayısı yahut kalınlıklarının sınırı yok. Üreticiler mümkün olan en ince kalınlığı kullanır genellikle.Misal 7 kat bir tahtanın kalınlığı 5,5 mm. de olabilir 9 mm. de olabilir. Ama 90 gr. dan ağır olursa ve 9-10 mm. den kalın olursa oynaması hayli zorlaşır. Oynadığım en kalın tahta 10 mm. lik hinoki tahtasıydı. Karbon bildiğim kadarıyla yaprak olarak satılıyor.